Mój blog o książkach dla dzieci

Mój blog o książkach dla dzieci
Mój blog o książkach dla dzieci - polecam

czwartek, 7 lipca 2016

Sekwoje

Każdy ma jakieś marzenia. Jednym z moich było zobaczenie sekwoi. Jak to możliwe, że można żyć tyle lat? Sekwoje patrzą na nas ludzi z pobłażliwością. Dożywają 2000 lat. Dotykam starego pnia sekwoi i myślę, że być może to drzewo kiełkowało za czasów Jezusa, potem rozwijało się, przeżyło nasze cywilizacyjne wzloty i upadki i TRWAŁO. Te drzewa przypominają mi Entów Tolkiena. Dlaczego my ludzie uważamy się za tak wszechmocnych, wszystkowiedzących? Taka sekwoja Corkscrew, to cztery dziesięciopiętrowe bloki ustawione jeden na drugim! Zadzieram głowę wysoko, wysoko, kładę się na ziemi i wciąż nie widzę czubka. A wyrasta z małego, malutkiego ziarenka. Najlepiej rozmnaża się w wieku 250 lat i lubi rosnąć w koloniach.
Cieszę się, że tam dotarliśmy, że udało mi się zrealizować marzenie z dzieciństwa. Natura uczy mnie pokory. Dziewczyny zachwycone lasem wielkich drzew. Rita twierdzi, że u stóp sekwoi rosną największe koniczyny na świecie:)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz