Mój blog o książkach dla dzieci

Mój blog o książkach dla dzieci - polecam

środa, 20 lipca 2016

19-22.07.2016 Grand Teton

19-22.07.2016
Grand Teton

Grand Teton National Park to mniej znany sąsiad Yellowstone. Żyje nieco w cieniu słynnego Żółtego Kamienia. My jednak mieliśmy (słusznie) przeczucie, że to bardzo ciekawe miejsce. Przyjechaliśmy tu świętować urodziny Rity (19.07) i Krzyśka (21.07), podglądać niedźwiedzie i łosie, kąpać się w kryształowym górskim jeziorze Jackson Lake i odpocząć po intensywnym czasie w Yellowstone.

Mieszkamy na kempingu nad Jackson Lake. Towarzyszą nam tu ogromne, granitowe, pokryte częściowo śniegiem szczyty Grand Teton. To niezwykłe, jak nagle wyrastają te ostre granie, jakie są potężne. My spacerujemy łatwiejszymi szlakami. Odwiedzamy małe zarośnięte jeziorka. Szukamy łosi, których jak dotąd nie widzieliśmy. Dziś (20.07) zaobserwowaliśmy bobrze żeremia. Wczoraj mieliśmy dzień ornitologiczny – pelikany i white eagle. Na nasze piesze wędrówki wyruszamy uzbrojeni w bear spray, czyli specjalny gaz pieprzowy super skondensowany, którym możemy się posłużyć, gdybyśmy mieli jakieś nieprzyjemne spotkanie z niedźwiedziem. Niemniej jednak od 2007 roku nie było w Grand Teton żadnego wypadku, w którym niedźwiedź zaatakowałby człowieka.

Uczestniczyliśmy w ciekawych zajęciach o niedźwiedziach prowadzonych przez rangerów. Wiecie, że black bear może być czarny, brązowy lub biały? Jutro chcemy wybrać się na późnowieczorne spotkanie dla amatorów astronomii, będą prowadzone obserwacje.

Bardzo nam się tu podoba. Otacza nas piękna przyroda, mamy fajny kemp, jezioro, sporo szlaków i interesujące zajęcia z rangerami. Wifi łapiemy w laundry, czyli kempowej pralni. Pranie + suszenie, to godzina, w tym czasie można sobie posurfować w sieci. Na naszym miejscu kempingowym wifi brak.
Jutro nasza ostatnia szansa na zobaczenie łosia w naturze, więc wybieramy się na „łosi szlak”. No i świętujemy urodziny Krzyśka a pojutrze śmigamy w kierunku Wind Cave National Park…