Mój blog o książkach dla dzieci

Mój blog o książkach dla dzieci
Mój blog o książkach dla dzieci - polecam

środa, 10 sierpnia 2016

Keep smiling ?

Jest takie europejskie przekonanie, o którym wiele słyszałam, że Amerykanie mają wewnętrzny nakaz keep smiling cokolwiek się dzieje. Podróżujemy sobie po amerykańskiej, zachodniej i środkowej prowincji i jakoś tego nie zaobserwowaliśmy. 
W spotykanych przez nas Amerykanach jest za to mnóstwo dobrej woli, życzliwości, zainteresowania nami, naszymi dziećmi, naszą podróżą. Jeżeli to jest to słynne keep smiling, to ja to poproszę w dużej ilości do nas do Polski.
Podoba mi się ta ciekawość drugiego człowieka. Przyjeżdżamy na kemping, parkujemy, dziewczyny wyskakują z kampera, by zbadać okolicę, a za chwilę ktoś podchodzi i pyta skąd jesteśmy, gdzie byliśmy, gdzie chcemy jeszcze pojechać. Wędrujemy parkowym szlakiem, ktoś nas mija, uśmiecha się, pozdrawia i znowu pojawiają się pytania o nasze pochodzenie i podróż. Po mszy w małym kościele lokalny usher zaprasza nas na kawę i ciasto do parafialnej kawiarenki. Dzięki takim rozmowom zdobyliśmy mnóstwo informacji przydatnych w podróżowaniu (na przykład świetną stronę z rankingiem cen paliw gasbuddy i wieloma praktycznymi wskazówkami odnośnie rv – allstays). Przede wszystkim jednak poznaliśmy wielu ludzi, którzy podzielili się z nami tym, czym żyją na co dzień. My im opowiedzieliśmy jak to jest w Polsce, oni nam jak w Ameryce. Tak po prostu i zwyczajnie.

Nie trzeba wcale tak dużo, by dowiedzieć się więcej o świecie dookoła. Wystarczy podejść do drugiego człowieka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz